středa 15. ledna 2014

Profesionál

V 60ti poprvé profesionálním sportovcem? Světový unikát? Začalo to takhle. Grilování se ségrou odpadlo, žena musela do práce, počátek prázdnin, děti jsou na lezení někde v Alpách a tak jsem se rozjel na kros do Černína. Ve vsi se doptávám na start, zaparkuju a převleču se. Je hrozný vedro. Zpytuji svědomí.Co důležitého jsem zase zapoměl? Vodu mám, čelenku taky, banán - je tu, sporttester, aha tak přeci něco, bych se divil kdybych měl všechno. Tahle ztráta ale bolí nejmíň, pocitově se pletu tak o 5 tepů proti strojku. Ze známých potkávám jen Danu a Sváťu, ale támhleten vrstevník je mi povědomej. Kouknem po sobě, znáte to, je to on nebo není, nebude to trapas když se k němu budu hlásit a on nebude on? Ještě jeden pohled. Pohodil hlavou jak před 30ti lety, nezaměnitelně, je to Tonda. Byl někde odsud, z Berouna nebo Rakovníka, strašně šikovnej na míčovky, výbornej fotbalista. Poznali jsme se na Lipnici a pak se občas potkávali na turnajích od SSM. Zastavil jsem film vzpomínek. Co ty tady? Samý dynamický sporty a teď ses dal na vytrvalost? Hele všichni kámoši už jen čučí na telku, chodí do hospody a brečej co všechno je bolí. Žena mi předloni zemřela, měl jsem ji dost rád, možná by ji záchránila operace v Německu, ale na tu jsem neměl. Děti nemám, tak jsem začal běhat. Od startu jdeme spolu, v prvním kopci mi ale uteče, stejně na něj nemám, vždycky byl ve všem lepší, navíc je do 60 ti a já 60+, chybí i motiv. Zůstávám sám se svými vzpomínkami a on se svou bolestí. Když přiběhnu do cíle, už tam není. Doběh a hned odjel, rozumím tomu. Dám si Birel a v hlavě pouštím zbytek filmu. A na třetím místě v kategorii.. Vyslovení mého jména přetrhlo film, asi už navždy. Některý starý filmy jsou tak poškozený, že už prostě znova pustit nejdou. Stojím na bedně a přebírám obálku. U stolu ji zamyšleně otvírám, těším se na diplom či medaili. Uvnitř je dvoustovka. Trochu mi to zamrzí, ale jen na chvíli, bylo to myšleno dobře, je taková doba. V šedesáti se stávám poprvé sportovcem - profesionálem. Kdyby byla  tahle doba před třiceti lety, moh bejt Tonda fotbalistou - profesionálem a operaci z našetřenýho zaplatit. Když jste se prolétáři nedokázali za ty roky sami spojit, spojí Vás běhání? Většinou jo, ale někdy taky ne.

Žádné komentáře:

Okomentovat